Advisering

Ton Elias (1955) begon eind 1999 met Elias Advies. Dit bureau bedient de top van het Nederlandse bedrijfsleven, tal van maatschappelijke organisaties en tot 2006 ook ministers, burgemeesters en fractievoorzitters.

Elias Advies richt zich op persstrategie, persoonlijk persadvies, mediatrainingen en brainstorms over imagomanagement.

Welke boodschap, hoe, waarom, wanneer en gericht tot wie? Basisvragen, waaraan bij communicatievraagstukken echter al te vaak voorbijgegaan wordt.

Hij schroomt niet om ongezouten de soms vervelende waarheid te melden, ook aan zijn klanten. Flink kan hij zich ergeren aan hardnekkige gewoonten binnen de communicatiebranche: "Als ik weer eens iemand die een tent heeft neergezet bij een tennistoernooi hoor zeggen dat-ie 'de relatiemarketing- en public relations voor Philips heeft verzorgd' weet ik meteen hoe laat het is: hier worden weer kilo's gebakken lucht verkocht!"

Juli 2006 maakte Ton Elias zijn kandidatuur bekend voor het kamerlidmaatschap van de VVD bij de verkiezingen in november. Hij viel met plaats 23 van de lijst bij de Tweede Kamerverkiezingen in november net buiten de boot: de liberalen behaalden slechts een teleurstellende 22 zetels. (Zie ook de persoonlijke website van Ton Elias bij de VVD: www.toneliasvvd.nl)

Inmiddels ging Elias Communicatie (januari 2007) over in handen van Elias' oud-medewerkers om zelfstandig verder te gaan als Marlot Communicatie.

Ton Elias blijft incidenteel beschikbaar voor advieswerk en mediatrainingen via Elias Advies. Hij mijdt daarbij sinds 2006 opdrachten in het vaarwater van de politiek, omdat hij er als eerste opvolger bij de huidige VVD-fractie van uitgaat in de komende kabinetsperiode alsnog Kamerlid te zullen worden.

Ton Elias werkt vanuit Elias Advies aan het Haagse Buitenhof.

Klik hier voor contactgegevens van Elias Advies


 

webdesign: DMO marketing communicatieitem2a
item2

webdesign: DMO marketing communicatie